Veelgestelde vragen


Wat is de werkwijze van WS de Voorzorg?

De Voorzorg hanteert het aanbodmodel. U kunt reageren op ons actuele aanbod en uw woningkeuze kenbaar maken. 

Na selectie kunnen kandidaten worden uitgenodigd voor een persoonlijk gesprek: een algemeen intake gesprek. Voor een persoonlijk gesprek/woningtoewijzing wordt u geselecteerd op grond van de in de advertentie gestelde voorwaarden zoals o.a. leeftijd, starter of doorstromer, etc. Voldoet u hier niet aan, dan wordt uw reactie niet  verder in behandeling genomen. Bij een grote hoeveelheid woningaanvragen is het niet mogelijk iedereen uit te nodigen voor een persoonlijk gesprek.

Doorgaans worden kandidaten binnen veertien dagen uitgenodigd voor een persoonlijk gesprek/woningtoewijzing.

Als u binnen veertien dagen geen oproep krijgt, kunt u ervan uitgaan dat u niet geselecteerd bent voor een persoonlijk gesprek en/of woningtoewijzing.

Correspondentie hieromtrent is niet mogelijk.

Wat zijn de voordelen van registratie?

U heeft een MijnVoorzorg-account nodig om op ons actuele aanbod te kunnen reageren. Daarnaast kun u met dit account uw gegevens wijzigen.

Hoe kan ik me registreren?

Registeren kan via het registratieformulier op de pagina MijnVoorzorg-account aanmaken.

Ik zoek een woning, wat moet ik doen en hoe werken jullie?

U kunt zelf woningen zoeken bij Ik zoek. Als u op zoek bent naar huurwoningen, bekijk dan ons actuele aanbod op de pagina Actueel aanbod. U kunt reageren op onze huurwoningen en studentenwoningen met uw MijnVoorzorg-account. Als u geen MijnVoorzorg-account heeft, kunt u dat hier aanmaken.

Wat moet ik doen als er een technische storing is of als ik een klacht heb?

Als u een technische storing of klacht heeft, dan kunt u contact opnemen met onze servicedienst.

Tel. Servicedienst: 045 - 522 32 88 
Openingstijden ma t/m do: 08:30-12:30 en 13:00-17:00, vr: 08:30-13:30).

Voor dringende klachten (bijv. ernstige lekkage) kunt u ook buiten de openingstijden terecht, zie daartoe ook de pagina Onderhoud en reparatie.

Kan ik een afspraak maken voor een gesprek?

Zie daarvoor onze contactpagina.
Voor sommige zaken kunt u langskomen op ons open spreekuur, zonder een afspraak te maken. Zie voor meer informatie de pagina Spreekuur.

Waar kan ik inloggen?

Inloggen kunt u op de pagina Inloggen op MijnVoorzorg of door op de website rechtsboven te klikken op inloggen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Klik hier voor het aanvragen van een nieuw wachtwoord.

Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?

Uiteraard gaat WS De Voorzorg discreet om met uw privacy. Uw persoonlijke gegevens zullen niet zonder toestemming worden verspreid.

Ik wil de huur opzeggen

Als u uw huur wilt opzeggen, kunt u meer informatie vinden op de pagina Huur opzeggen.

Hoe kan ik huurtoeslag aanvragen?

U kunt huurtoeslag aanvragen via de belastingdienst
Zie ook de pagina Huurtoeslag.

Ik wil de huur opzeggen vanwege overlijden

Als u de huur wilt opzeggen vanwege overlijden, kunt u meer informatie vinden op de pagina Huur opzeggen bij overlijden.

Wanneer wordt de huur verhoogd?

De huur wordt per 1 juli verhoogd. Zie ook de pagina Huurverhoging.

 

Waar kan ik mijn gegevens wijzigen?

U kunt uw gegevens wijzigen op de pagina Persoonlijke gegevens wijzigen.

Ik wil een verhuurdersverklaring opvragen

U kunt bellen of schrijven/mailen naar De Voorzorg om een verhuurdersverklaring aan te vragen. Een van onze medewerkers zal een afspraak maken wanneer u de verhuurdersverklaring kunt komen ophalen. U dient deze wel zelf op te komen halen. Als dit niet mogelijk is moet u iemand machtigen om de verklaring voor u op te komen halen.
Zie voor contactinformatie onze contactpagina.

Wat moet ik doen als mijn riool verstopt is?

Bij een verstopt riool, kunt u zelf direct contact opnemen met onze rioolbeheerder Van der Velden Rioleringsbeheer, via telefoonnummer: 045-571 17 00. Voor spoedeisende gevallen kan dit ook buiten kantoortijden.

Wie houdt mijn dakgoten schoon?

Dat is afhankelijk van waar u woont! Horen uw dakgoten bij uw eigen huis, dan bent u zelf verantwoordelijk voor het schoonhouden hiervan. Als er dakgoten zijn voor een heel complex (bijvoorbeeld in een appartementencomplex), dan zorgen wij voor het schoonhouden van de dakgoten. Daarnaast laten wij als service de goten van diverse complexen periodiek reinigen. Dit vanwege bijvoorbeeld de ligging van het complex en de aanwezigheid van bomen.

Bekijk ook de pagina Onderhoud en reparatie.

Hoe kan ik een ZAV-overeenkomst aanvragen?

U kunt schriftelijk een ZAV-overeenkomst bij ons aanvragen. Zie onze contactpagina, voor contactinformatie en voor ons adres.

Zie ook de pagina Woning aanpassen, voor meer informatie over zelf aanpassingen maken aan uw woning. 

Hoe kan ik WMO (en WMO-aanpassingen) aanvragen?

Een WMO-voorziening vraagt u aan via uw gemeente. Wij proberen altijd medewerking te verlenen aan woningaanpassingen voor mensen met een WMO-beschikking. 

Zie ook de pagina Woning aanpassen.

Wat moet ik doen bij een CV-ketel storing?

Niet al onze woningen hebben dezelfde CV-ketel. Raadpleeg daarom altijd de handleiding die bij uw CV-ketel zit! Als er andere informatie staat in de handleiding dan hier, volg dan de handleiding.

U kunt een storing vaak zelf verhelpen. Controleer daarom altijd of:

  1. De bedieningskraan bij de ketel op ‘in’ staat 
  2. De stekker van de CV-installatie in het stopcontact zit 
  3. De gaskraan open staat en er voldoende water in de installatie (waterdruk) zit. 
  4. U kunt dit controleren door te kijken of de wijzer van de drukmeter (veelal bij de ketel zelf, echter soms elders in de installatie) tussen 1 en 2 (bar) staat. U kunt dit het beste controleren als de installatie niet actief is. Is er niet genoeg waterdruk, vul dan de  CV-installatie bij. 
  5. De installatie voldoende ontlucht is
  6. De waakvlambrander brandt (bij oudere installaties)
  7. Moderne CV-installaties hebben vaak een elektronische ontsteking. Bij oudere installaties moet u zorgen dat de waakvlam brandt. Op het gasblok, dat meestal vóór in de ketel gemonteerd is, bevindt zich een druk- of draaiknop. Zet deze knop op ‘waakvlam’, of ‘pilot’, druk hem in en steek de waakvlam aan. Houd de knop minstens een halve minuut ingedrukt en laat hem daarna langzaam los. Als de waakvlam blijft branden, zet dan de knop op ‘aan’ of ‘on’. De hoofdbrander gaat nu branden als de kamerthermostaat hoog genoeg staat. 
  8. De kamerthermostaat voldoende hoog is ingesteld
  9. De kamerthermostaat regelt de temperatuur in de kamer. Als u denkt dat de verwarming het niet doet, zet dan de kamerthermostaat hoger dan de temperatuur in de kamer. Dan moet de CV-installatie aanslaan. Zet de kamerthermostaat ’s nachts of als u langer weg bent niet te laag: 15˚C is in het algemeen voldoende. 
  10. De radiatorkranen open staan
  11. De pomp van de CV-installatie draait (lichte trillingen in de ketel).
  12. Geeft de CV-ketel een storingscode aan, dan probeer de ketel te “resetten”. Dit kan vaak door het indrukken van de “reset”-knop op de cv-ketel zelf. 

Als uw CV-ketel nog steeds niet functioneert na het volgen van deze stappen, kunt u contact opnemen met onze Servicedienst door te bellen naar 045 - 522 32 88 (openingstijden ma t/m do: 08:30-12:30 en 13:00-17:00 vr: 08:30-13:30). Wanneer de ketel een storingscode aangeeft, houd deze dan bij de hand, zodat we dit kunnen melden aan de cv-installateur.

Voor dringende klachten kunt u ook buiten de openingstijden terecht, zie daartoe ook de pagina Onderhoud en reparatie.

Hoe vul ik mijn CV-ketel en hoe ontlucht ik mijn CV-ketel?

Als de druk van uw CV-ketel laag is, moet u deze bijvullen. Tevens moet u uw cv-ketel ontluchten als deze nieuw is of net bijgevuld is.
Raadpleeg altijd de handleiding die bij uw CV-ketel zit. Niet al onze woningen hebben dezelfde CV-ketel! Als er andere informatie staat in de handleiding dan hier, volg dan de handleiding. 

Houd een emmer, een slang, een waterpomptang , een ontluchtingssleuteltje en een doekje bij de hand.

  1. Kijk hoe de stekker van de CV-ketel precies in het stopcontact zit en haal hem er dan pas uit.
  2. Laat de watertemperatuur ongeveer een half uur afkoelen tot 45 graden.
  3. Bevestig de vulslang op de waterkraan en laat deze boven een emmer vollopen met water: zo gaat de lucht uit de slang.
  4. Maak de kraan dicht.
  5. Sluit de andere kant van de slang aan op de kraan van de CV-ketel. Verwijder daarvoor eerst de afsluitdop en draai de koppeling goed aan.
  6. Draai de waterkraan open.
  7. Open de kraan van de CV-ketel.
  8. Kijk naar de drukmeter: bij 1,5 bar de kraan van de CV-ketel dichtdraaien.
  9. Draai de waterkraan dicht en verwijder de vulslang.
  10. Breng de afsluitdop weer aan op de kraan van de CV-ketel.
  11. Ontlucht alle radiatoren -begin op de benedenverdieping- met het ontluchtingssleuteltje: draai het ventiel open totdat er water uitkomt. Houd hier wel een doekje bij.
  12. Stop de stekker van de cv-ketel weer in de goede positie in het stopcontact.